Декоративное изображение
4 129

Поделиться

X5 Retail Group sees major decline in average sales growth

Russia-based X5 Retail Group has seen a major decline in the growth rates in average sales over the first two months of 2009. "This is happening because consumers are switching from premium goods to core products. Instead of buying milk with a higher fat content, consumers are buying low fat milk. Demand has appeared for low cost types of pasta which nobody bought earlier. Stores are seeing an increase in visitors but a decline in purchases, X5’s CEO Lev Khasis said.

 

Интервью

Декоративное изображение

Евгений Прохоров, «Шоколадница»: «Открытие новых заведений сейчас – это вызов для каждого розничного бизнеса»

Про собственное производство, готовую еду, b2b-направление, диджитализацию и стратегию развития.

Декоративное изображение
Декоративное изображение
Retail.ru использует файлы cookie для хранения данных.
Продолжая использовать сайт, вы даёте согласие на работу с этими файлами