Декоративное изображение
2 781

Поделиться

Russian retailers have increased floor spaces on 879,1 thousand m2 in 2009

Accordingly to “INFOLine” research “Floor space’s ranking of FMSG Retailers of Russia”, in 2009 only 70 biggest Russian retailers have increased theirs floor spaces on 879,1 thousand m2. As a result, the sum of floor space’s of TOP-70 FMSG Retailers of Russia is 6,78 millions m2.

“Magnit” and X5 Retail Group shows the biggest increase, accounts for them 48% of the total.

According to Head of “INFOLine” Mikhail Burmistrov, the most extensively developed format amid retailers in 2009 was a neighbourhood store. For instance, “Magnit” has opened 639 neighbourhood store, more then others retailers together.

The key formats for Russian retailers in 2010 will be hypermarket and discounter, said Mikhail Burmistrov. As for supermarket, the changing of this format will be continued: increasing share of fresh food and restriction of non-food (this is going on in Perekrestok, CityStore and Auchan-City).

www.retail.ru

Интервью

Декоративное изображение

Игорь Стоянов, «Персона»: «Нам интересно делить площади с торговыми сетями»

Бьюти-парки объединяют розничный магазин, салон, фитнес-зал, SPA и прочие услуги – в чем смысл коллаборации?

Декоративное изображение
Декоративное изображение
Retail.ru использует файлы cookie для хранения данных.
Продолжая использовать сайт, вы даёте согласие на работу с этими файлами