Декоративное изображение
2 019

Поделиться

Metro Group reportedly to exit markets, grow multi-channel

Metro Group is considering an exit from Bulgaria, Egypt, Japan and Kazakhstan, Lebensmittel Zeitung reports. The German group is believed to be selling in order to invest funds into its struggling home market.

The company is hoping to accelerate the pace of transformation in its domestic business. Further changes are planned among top management and its non-food product assortment will be streamlined.

Major emphasis will also be placed on fulfilment, with Metro Group creating a dedicated Fulfilment and Multi-channel department. David Martinez Fontano, formerly Customer Management, is to head up this team, as the company looks to grow its e-commerce and delivery offer as a growth driver.

Planet Retail

Интервью

Декоративное изображение

Игорь Стоянов, «Персона»: «Нам интересно делить площади с торговыми сетями»

Бьюти-парки объединяют розничный магазин, салон, фитнес-зал, SPA и прочие услуги – в чем смысл коллаборации?

Декоративное изображение
Декоративное изображение
Retail.ru использует файлы cookie для хранения данных.
Продолжая использовать сайт, вы даёте согласие на работу с этими файлами