Здесь может быть Ваша реклама

Подробнее
1746

Поделиться

Dixy Group Central Russia and Urals drive 2012 growth

Russian grocery retailer Dixy Group has announced consolidated revenue growth of 43.8% to RUB147.049 billion (USD4.7 billion) for its 2012 full year, boosted by the acquisition of Victoria Group in June 2011. The company has reported like-for-like sales growth separately for Dixy Group and Victoria Group.

Like-for-like sales at Dixy Group grew by 3.95%, driven by a 6.5% increase in basket size, but showed a 2.4% fall in traffic. Like-for-like growth at Victoria Group increased by 2.84%, including a 6.03% growth in basket size and a 3% fall in traffic. Revenue growth was driven by sales from the Urals and Central Russia regions where Dixy Group reported double-digit like-for-like sales.

For the full year 2012, Dixy Group opened net 380 stores and closed the year with 1,499 stores, including 1,437 neighbourhood stores, 42 supermarkets, 19 compact hypermarkets and one cash & carry store.

  Planet Retail

Интервью

Декоративное изображение

Данил Иванилов, Grass: «Сейчас самое удачное время для запуска новых продуктов внутри страны»

Какие ниши производитель считает перспективными, как работает с различными каналами продаж и готов ли выпускать товары СТМ?

Декоративное изображение
Retail.ru использует файлы cookie для хранения данных.
Продолжая использовать сайт, вы даёте согласие на работу с этими файлами